تعريف رپرتاژ آگهي


رپرتاژ يک متني است که در قالب گزارش يا داستان نوشته مي‌شود که در آن به معرفي محصول يا خدمات از طريق بيان مزيت‌ها به صورت بي طرفانه پرداخته مي‌شود تا مخاطب هيچ‌گاه حس نکند که يک متن تبليغاتي را مي‌خواند.


رپرتاژها سابقه ديرينه‌اي دارند. حتي قبل از گسترش اينترنت در کشور، از اين تکنيک در تبليغات تلويزيوني استفاده مي‌شد. در واقع بيشتر تبليغاتي که افراد مشاهده مي‌کنند و در آن براي رفع مشکلات، راه‌حلي را ارائه مي‌دهند که در آخر برند معرفي مي‌شود را رپرتاژ آگهي مي‌گويند. حتي در رومه‌ها و مجلات هم بخشي از تبليغات به صورت رپرتاژ بيان مي‌شد. براي مثال آموزشگاهي به حل مسائل درس خاصي يا روانشناسي به بيان مشکلات دانش آموزان و راه‌حل‌هاي آن‌ها مي‌پردازد، بدون اينکه خواننده متوجه نوع آگهي بودن شود.


مردم بيشتر به دنبال دريافت اطلاعات مورد نياز خود در خصوص محصول يا خدمات از طريق رسانه‌ها هستند تا اينکه بخواهند به صورت مستقيم از شخصي بپرسند. رسانه‌ها يک منبع بي‌طرف هستند که هدف آن‌ها فقط اعلام مزيت شرکت آگهي‌دهنده است. اما يک بازارياب قصد فروش مستقيم کالا به صورت هدفمند دارد و اين باعث کاهش اعتماد مردم به خريد در لحظه‌هاي اوليه مي‌شود.


هدف از رپرتاژ آگهي


هدف از رپرتاژ آگهي، ترغيب مردم به خريد محصول از طريق بيان داستان و مزيت‌هاي آن است. مردم عاشق خواندن داستان هستند و ارتباط مؤثر و بهتري با آن برقرار مي‌کنند و خود را جاي شخصيت‌هاي داستان قرار مي‌دهند. به عبارتي ديگر، داستاني که آن‌ها مي‌خوانند، اگر بتواند مزيت‌هاي محصول و خدمات را به خوبي بيان کند، متن توانسته است که ارتباط خوبي با خواننده برقرار کند.


تأثير رپرتاژ آگهي در سئو سايت


هدف اصلي مديران سايت براي نوشتن رپرتاژها، افزايش بازديد و در نتيجه رتبه سايت است. اصولاً رپرتاژها را در سايت‌هاي پربازديد قرار مي‌دهند تا بتوان نتيجه مورد دلخواه را به دست آورد. قرار دادن اين نوع آگهي‌ها در چنين سايت‌هايي که مطالب آن‌ها بازديد بالايي دارند، باعث افزايش نرخ ورود کاربران مختلف به سايت شده که همه اين‌ها يک بک لينک با خود سايت اصلي به حساب مي‌آيد. حتي به غير از افزايش سئو سايت به برند سازي کسب‌وکار نيز کمک خواهد کرد.


نکاتي در خصوص رپرتاژ آگهي


1.  در رپرتاژ آگهي نمي‌توان به همه جزئيات کسب‌وکارها پرداخت، پس يک نکته مهمي را که از نظر افراد بيشتر از همه مورد نياز کاربران است را در قالب يک داستان به همراه بيان  مزيت‌هاي آن نوشته مي‌شود. براي مثال زماني که هدف نوشتن رپرتاژي براي سئو سايت باشد، به اهميت سئو و مزيت‌هاي آن براي کسب‌ و کارها پرداخته مي‌شود يا نکات مهمي که کاربران عادي بايد بدانند. مخاطبان کاربران عادي هستند، پس بايد به زبان خودشان با آن‌ها صحبت کرد و نمي‌توان به بيان جزئيات تخصصي پرداخت.


2.  اصول نگارشي بايد رعايت شود. پاراگراف بندي، داشتن زير عنوان‌هاي مناسب، داشتن فهرست و غيره از ديگر نمونه نگارش مناسب يک مطلب است که بايد در اين نوع آگهي‌ها هم رعايت شود. حتماً قبل از انتشار مطلب در سايت، توسط يک ويراستار بايد بررسي شود.


3.  هدفمند باشيد. بهتر است از قبل تصميم گرفته شود که قصد نوشتن چه موضوعي را داريد و سراچه‌هايي را براي نشر رپرتاژ انتخاب کنيد که متناسب با کسب‌وکار شما باشد و همچنين اکثر مشتريان شما در آنجا حضور فعال داشته باشند.


4.  رپرتاژ را با پست مهمان نبايد اشتباه گرفت. در پست مهمان، يک مقاله آموزشي متناسب با سايت و طرف مقابل ارائه مي‌شود؛ اما در رپرتاژ آگهي قصد معرفي محصولي را در قالب گزارش يا داستان داريد.


5.  حتماً از قبل به خواننده اطلاع دهيد که اين يک آگهي رپرتاژي است.


6.  از زبان ساده و قابل فهم استفاده کنيد و از به کار بردن پاراگراف يا نوشتن متن‌هاي طولاني خودداري کنيد.


7.  به موضوعات روز بپردازيد؛ يعني محصول يا خدماتي را معرفي کنيد که کاربران به دنبال آن هستند.


8.  از سايت‌هاي بي طرف براي نشر آگهي خود استفاده کنيد.


9.  متن خود را بيشتر در قالب داستاني بنويسيد و حتماً مزيت‌هاي آن را بيان کنيد.


10.  براي تأثير سئو، حتماً روي کلمات کليدي صفحات مربوط لينک مناسب دهيد.


11.  نمونه‌هاي رپرتاژ مشابه کسب‌ وکار خود را در ديگر سايت‌ها جست‌وجو کرده و مطالعه کنيد. اين مطالعه باعث مي‌شود که بتوانيد ايده‌هاي خيلي بهتري بگيريد؛ اما کپي نکنيد.


رپرتاژها را ادامه دهيد


رپرتاژ آگهي‌ها در يک سايت پربازديد باعث افزايش ناگهاني ورود کاربران به سايت مي‌شود. از آنجا که اين نوع آگهي‌ها بسته به تعداد روز خاصي قرار مي‌گيرند، بعد از اتمام قرارداد توسط مدير برداشته مي‌شوند؛ اين مسئله مي‌تواند باعث افت ناگهاني ورود کاربر به سايت شود که در نتيجه منفي بر سئو سايت شما خواهد گذاشت. براي همين طبق يک برنامه و استراتژي خاصي در سال، هر ماه رپرتاژهاي آگهي در سايت‌ها و با موضوعات مختلف نشردهيد.


منبع


https://news.akhbarrasmi.com/news/13970603313106844/رپرتاژ-ا?گهي-چيست-چه-نکاتي-بايد-در-رپرتاژ-ا?گهي-رعايت-شود/


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

عمومي Painting خا Dana آموزشگاه آرایشگری مردانه ورزش هواساز جنگل سیاه Michelle